Saturday 2 May 2015

Hetkeseis

Mis olukord siis on? Noh, hakkab looma. Jõunäitajatega veel rahul ei ole, aga küll ta tuleb. Kehakaalu on ka 2kg juures, aga pole hullu, tuleb menüü tagasi mõistlikuks tõmmata. Olen lubanud endale kohvikuid ja muid üritusi, kus menüü erineb oluliselt minu tavapärasest. Aga no tõesti, olen piisavalt kaua olnud eemal sõpradest ja kiusatustest. Et nüüd paar nädalat lõdvemalt laskmine ja ellu ärkamine on justkui välja teenitud. Ei, ärge saage valesti aru, ma ei ole elanud koopas mitu kuud ja kogu maailmast äralõigatuna. Minu töö on ju seotud inimestega ja nendega otseselt suhtlemisega. Olen ikka inimeste keskel. Ja ehk liigagi palju. Väsitav ja kohati päris raske on ennast kokku võtta, et minna päevas kolmandasse rühmatreeningusse ja särada. Samas, see on mu töö ja selles ma endale järeleandmisi ja allahindlusi ei tee. Inimene on tulnud saama oma treeningut ja kedagi ei peagi huvitama, et treener on rangel dieedil või lihtsalt halvas tujus. Ikka tullakse jutuga, et ahh mis sa rapsid, et võta trenne vähemaks ja puhka jne. Mõtleme ikka nii, et see on ju mu töö. Mina ei lähe ju klienditeenindajale ütlema, et aga tee ainult pool vahetusest või õpetajale, et tee pool tundi jne. Me saame palka oma töö eest ja sissetulek on ju kõigile oluline. Kui õpetajal ongi kindel kuupalk, siis treener saab täpselt nende tundide eest tasu mis ta annab. Võistluseelsel perioodil tegin jah asja enda jaoks natukenegi inimväärsemaks ja lihtsalt ei võtnud asendustrenne peale ja muid kohustusi ning iga vaba moment üritasin puhata. Teen seda siiani. Selle vahega, et võtan siiski mõned asendused ja kergemad lisakohtutused.
Milline minu päev siis välja näeb üldjoontes? Enamus hommikutel 5:45 äratus. Söök, kohv, mailid, trennikoti pakkimine jne. Kodust välja 7:00. Esimene rühmatreening 8:00. Pärast seda jõusaal. Koju tagasi jõuan lõunaks. Söök, trennide ettevalmistus (kavade koostamine ja õppimine), kui jõuab siis kiire uni. Järgmine söök ja õhtustesse trennidesse (olenevalt päevast on neid 2-3 õhtus). Koju jõuan vahemikus 20-22. Õhtusöök. Ja voodisse vahemikus 21-23. Kõndimist kodu ja spordiklubide vahel tuleb 6-15km päevas ja trenne 3-5. Ainus päris trennivaba päev on laupäev.
Selgitust tuleks anda ka üldlevinud arvamusele, et aga treeneritel ongi ju kergem võistelda, et nad on ju koguaeg vormis ja niikuinii teevad trenni. Trenni teevad jah koguaeg, aga rühmatreeningud on suunatud siiski klientidele ja seal ei toimu keskendunult enda treenimist, pigem toimub seal ületreenimine. Esiteks on keha juba teatud arvu ja intensiivsusega treeningutega harjunud ja et midagi arendada, tuleb kas intensiivsust või harjutusi muuta jne jne. Ning veelgi rohkem ja kvaliteetselt puhata. Rühmatreeningute treeneri kehal ei ole tegelikult piisavalt aega taastuda. Kuid puhkus ja taastumine on just üks olulisemaid asju keha arengu juures. Siit tekib pigem olukord kus treeneril on pigem raskem võistlusvormi saavutada. Eriti raske on leida õige vahekord raskete trennide, puhkuse ja toidukoguse vahel (just dieedil olles). 
Ma vabandan kui olen vastanud ja vastan ka edaspidi teatud küsimustele sarkastiliselt. Just neile, et miks teed nii palju trenne (võta vähemaks ja puhka rohkem)? Võid ju kõike süüa kui nii palju trenni teed? Sul on ju kergem vormi saavutada, sest oled treener? Kui võimalik, siis palun vältida neid küsimusi :)
Üks palve on veel, et järgmise kuu aja jooksul ei oleks veel hea mõte tulla minu juurde jutuga, et noh nüüd võid jälle süüa ja võta nüüd ikka mõni kilo juurde ja kogu pekki ka peale. Hetkel ei saa veel olulist kaalutõusu lubada. Saaks, aga siis tuleks ka järgmised võistlused raskemad. Nendel võistlustel oleneb päris palju just keha raskusest. Mis seal siis teha tuleb?
Jõudsime minu järgmiste plaanideni. Kiirelt ja kokkuvõtvalt ütlen, et hetkel olen registreerunud Fitness5 kahele osavõistlusele (Pärnus ja Tartus). Fitness5-l võisteldakse viiel alal: rinnalt surumine kangiga (naistel 70% oma keharaskusest kang), kangiga biitseps (naistel 40% keharaskusest), kang turjal kükk (naistel oma keharaskusega kang), lõuatõmbed ja kätekõverdused rööbaspuudel. Igat harjutust sooritatakse 100 sekundi jooksul ja lõpptulemuseks on kõigi harjutuste korduste arv kokku. Eelmisel aastal saavutasin Fitness5 finaalis teise koha. Aga siis oli ka osavõtjaid veel vähe. Tõenäoliselt on sel aastal tublisid võistlejaid rohkem.


Ülevaate ja väikse intervjuu eelmise aasta võistluste kohta leiab siit:


Järgmises postituses toon kerge ülevaate ka muudest tegemistest (toitumisloengud ja jooksuvõistlused jne).

No comments:

Post a Comment

Maskiga või maskita? Vingumisega viiruse vastu

 Nüüd mul on aega kirjutada, sest istun kodus. Ja elukaaslane istub ka kodus. Ehk lapsega tegelemine on jaotatud. Jah, isolatsioonis. Jah, e...