Monday 25 May 2015

Fitness 5 Tartu osavõistlus ja motivatsiooni-küsimused

Fitness 5 Tartu osavõistlus tehtud. Võidetud.
Seekord siiski rahuldavalt. Minu enda jaoks rahuldavalt. Ega võit ei tähenda alati parimat tulemust. Selge on see, et iga nädal ei saa uusi rekordeid püstitada ja väga raske on ka seniseid korrata. Siiski tegin 2 uut rekordit: lõuatõmbeid 16 (seni oli 14) ja triitsepsi surumisi 34 (seni oli ametlikult 29). See selleks. Oleks tulnud ka punktisummas rekord, aga endas pettusin just kaalu osas. Olin 400g raskem kui oleks tohtinud olla ja see tähendas minu jaoks raskemat kükikangi. Me kõik teame minu raskusi nende küki asjadega. Kaalul 400g rohkem tähendab, et turjale tuleb 2,5kg raskem kang ja minu jaoks tähendas see 13 kükki vähem!!! Pärast kaalumist olin endas korralikult pettunud ja eks see tõmbas motivatsiooni maha kah. Aga sellega tulebki arvestada, et kõik kaalud näitavad eri numbreid ja igaks juhuks tuleb olla pigem seal alumisel piiril. Kodune kaal näitas isegi vähem kui Pärnu võistluste ajal, samas ametlikul kaalumisel olin 400g raskem kui Pärnus. Nüüd siis näete kui palju mõjutab isegi 100g. Sellepärast olen natuke terav kui tullakse jutuga, et no kus sinul see 1kg küll üle on?? Jah, rannavormi jaoks EI olegi!

Ja väsinud olen ma ka. Samas pole see mingi ime kui ikka 4 kuud jälgida igat grammi, mis taldrikul on ja samal ajal teha raskeid trenne. Keegi pole öelnud, et kõik peab kergelt tulema, aga vahest tahaks, et tuleks kergemalt. Laupäevasel võistlusel oli kehakaal 53,9kg ja kui ma nüüd mõtlen, siis Lõuna-Eesti kulturismi- ja fitnessi karikavõistlustel oli minu ametlik kaal 53,8kg... See tähendab, et lavavormis olles tuleb kangutada raskusi. Fitnessi vormi on ennast päris raske kuivatada, aga seal pole ka laval konkreetselt jõudu vaja. Ühesõnaga peaksin ma oma tulemuste ja tegemistega vägagi rahu olema. Aga eks see väsimus teeb minu motivatsiooniga hetkel oma töö. Nüüd on vaja mott üles leida ja finaaliks valmistuma hakata, mis on juba 6.juunil (TÜ ASK-i jõusaalis). 

Siin ka kokkuvõttev video naiste sooritustest võistlustel. Väga tublid tüdrukud!!!:


Ja minu sooritused täispikkuses:


Puudutan natuke ka seda teemat, et selgelt on suvi käes ja rannahooaeg pmts avatud. See selgus ei tule mitte ilmadest, vaid pigem küsimustest, mida ma viimasel ajal üha rohkem saan. Et kas on mingeid häid nippe millega kiirelt kõhupekist lahti saada?! Hmmm. Või, et sa oled nii heas vormis, et kindlasti oskad öelda, mida tegema peaks, et ruttu mõned kilod alla saada. Kallikesed, need asjad ei käi üleöö ja ei tohikski käia. Mina olen oma vormi nimel pingutanud juba 6 kuud!!! Ja uskuge või mitte, aga ma ei ole mitte ühtegi trenni tegemata jätnud (välja arvatud haiguste ajal, mida on ette tulnud 2 korda vast). Sellest 4 kuud olen olnud rangel reziimil toitumisega. See kõik ei ole tulnud kiirelt ja kergelt. Mis ei tähenda aga seda, et nüüd tuleks käega lüüa ja alla anda, et ah selge, siis ei saagi suveks vormi. Nojah, kui oma ideaalvormi just suveks ei saavuta, siis saavuta see vähemalt sügiseks!!! Kui sa alustad nüüd ja teed asju mõistliku tempoga, siis oled võimeline ka saavutatut kauem säilitama. Ei ole olemas ime harjutusi, mis kiirelt kõhupekki kaotaks. Esimene ja tähtsaim asi on üle vaadata oma toidulaud ja sellest alustadagi. Jah, võid ju ka kergeid trenne kohe alustada, aga  just kergeid, kui sa siiani pole midagi  teinud. 
Ma olen seda korduvalt öelnud, et mind motiveerib teadmine, et mina motiveerin kedagi. Kui ma olen eeskujuks, siis on ju teada ka see, et kuidas mina selle saavutanud olen. Ja see kõik ei ole tulnud üleöö. Ma ehk võin tunduda kohati karm ja ülbe, aga ma olen realist. Ma ei taha jagada alusetuid lootusi ja öelda, et jah tee 200 istessetõusu päevas ja siis on 2 nädalaga sixpack väljas. Selgeks tuleb teha tervisliku toitumise põhitõed ja neist ka kinni pidada ja igal võimalikul hetkel ennast liigutada (igaüks oma võimete järgi). Selge on see, et kõik ei tahagi sportlasteks hakata ja seega ei pea minu elustiili elama, aga põhitõed on ikka samad. Sportlaste jaoks on kõik lihtsalt veelgi rangem ja äärmuslikum.
Lähen nüüd oma motivatsiooni otsima...loodan, et unustasin ta kuhugi Tammeka jooksurajale :)
Kirjutan varsti ka oma motivatsiooni- ja auhinnapakettidest. Olen ääääääärmiselt tänulik oma toetajatele ja kaasaelajatele ja auhindade väljapanijatele. Ning loomulikult eraldi suured tänud treener Taavi Truijale just võistlustel jagatud nõuannete eest ja lihaste õiges konditsioonis hoidmise eest!

2 comments:

  1. Oled ikka üks vinge naine! Mulle motivatsiooniks igatahes.
    Kui on ikka 10 aastat pekki kogutud, siis neli kuud toitumiskava jälgimist kõigest üleliigsest vabaneda ei aita ilmselgelt (jõudis kohale mulle viimaks). Küll ma ka kunagi vähemalt ühe lõuatõmbe teha jõuan. :D

    ReplyDelete
  2. Suured tänud!
    Nelja kuuga teeb juba päris palju ära ;) Ja küll need lõuatõmbed ka tulevad. Pole muud soovitust kui, et tuleb lihtsalt tõmbama hakata ;)

    ReplyDelete

Maskiga või maskita? Vingumisega viiruse vastu

 Nüüd mul on aega kirjutada, sest istun kodus. Ja elukaaslane istub ka kodus. Ehk lapsega tegelemine on jaotatud. Jah, isolatsioonis. Jah, e...