Monday 15 August 2016

Ööjooks ja FitGames

Magasin täna öösel üle pika aja 9,5h rahulikult. Tundub, et peangi vähemalt 2 päeva jutti võistlema, et normaalselt ööund täis magada ;)
Väga pikka juttu ei hakka tegema, sest keegi ei viitsi seda lugeda :P
Kodust välja sõitsin laupäeva õhtul 18 ajal ja tagasi jõudsin pühapäeva õhtul samal ajal. Kusjuures paar päeva enne Ööjooksu ikka tõsiselt kahtlesin ja kaalusin, et kas üldse sinna lähen. Sest pikki jookse pole saanud nüüd teha jupp aega jälle ja pühapäevane FitGames ka tulemas jne jne. Aga tundusin kuidagi lödipüksina endale kui juba ära regatud jooksule ei lähe. Ja olen rahul, et läksin. Mõnus jooks oli - õnneks tunnen jälle, et tahan joosta ja naudin seda. Esimesed 10km jooksin päris suure varuga - ei teadnud kuidas keha vastu peab (vastavaid trenne all ju vähe) ja ei olnud ka ajalist eesmärki. Selle hooaja eesmärgid on kõik juba täidetud ja hetkel naudin lihtsalt võistlemist. Ei tee maksimum pingutusi. Kuid teisel ringil tundsin, et jalg on ikka kerge ja ei ole vaja tagasi hoida. Lisasin veidi tempot, aga punasesse siiski ei jooksnud. Kiirust juurde andsin veel 15ndal kilomeetril (esimese ja ainsa joogi võtsin 14ndal kilomeetril - ei tundnud rohkem vajadust) ja täis pingutusega viimased 2km. Tempo hoidmiseks kasutasin rajal paaril korral ka kaasvõistlejaid. Ma ise ei ole üldse trügija tüüp ja Ööjooks on ikka suur masside üritus. Tihti kaotan tempot, sest jään teiste taha toppama. Selle jooksu miinuspool ongi ehk see, et teatud rajaosas lastakse 21km ja 10km ja 5km jooksjad kokku ühele rajale. Nendes punktides läheb suuremaks trügimiseks ja päris keeruline on oma tempot hoida. Tuleb trügima hakata ja intervalle tegema (liiga tihedalt kiirendama, et mööda joosta ja rajale saada ja slaalomit harrastama). Jooksu alguses on see veel okey, aga kui ikka jooksed 21km distantsi ja oled juba oma rütmi kätte saanud ja siis poole maa peal pead veel hakkama uut rütmi tegema, siis ei ole väga okey tegelt. Minul selles osas ei olnud kõige hullem, sest ma ei läinud aega jooksma. Aga need, kellel olid kindlad eesmärgid, siis ikka see pole see jooks kus saaks neid kergelt realiseerida. Ühesõnaga paaris sellises trügimiskohas kasutasin ära ühte mustanahalist kutti, kellel oli minu jaoks hea tempo ja oli osav rahvast läbilipsaja - hoidsin siin täpselt tema seljataha ja tegin kõik haagid kaasa. Kui massidest oli läbi trügitud, siis tundus, et tema tempo on mulle ikka liiga kiire. Siiski oli vastupidi - hoopis tema vist oli tempot valesti valinud ja jätsin nende väikse grupi seljataha. Sain päris pikalt ka peaaegu üksi joosta. Mingil hetkel püüdsin kinni Rauli ja jäime samasse temposse jooksma. See siis oli teine koht kus kaasvõistlejat ära kasutasin :) Üksi oleks tõenäoliselt tempot alla lasnud. Kui siis aega jälgides avastasin, et mul on siiski reaalne võimalus oma poolmaratoni aeg üle joosta, panin tempot juurde. Viimased 5km läks juba kiiremalt, kuid mitte veel punases ja viimased 2km siis juba ikka suht punases. Rekordist jäin maha siiski umbes minuti. Lõpetasiin ajaga 1h 40min. Kui oleks ka jooksu esimest osa veidi kiiremana hoidnud, siis oleks isiklik kohe kindlasti kerget ära tulnud. Samas seda eesmärki ju polnud ja sain mõnusat jooksu nautida. Ei uskunud, et öine jooks mulle sobida võks (olen pigem hommikune ja lõunane jooksja). 
Rakvere Ööjooksul oli osalisi kokku üle 8500 - ikka korralik mass. Mõnus fiiling :) Poolmaratoni distantsi lõpetas 1435 osalist ja mina jooksin välja kuidagi ilusad numbrid :) Kokkuvõttes olin 299. kohal, naistest 33. kohal ja oma vanuseklassis 22. kohal - aeg siis 1:40:22.
Mega ilus medal!

Rakverest Tallinnasse jõudsin öösel 1:30 ajal vms. Sõin paar võileiba ja veits kartulikrõpse ja keerasin põhku :D
Olen teolt tabatud -  krõpsukasuss süles :/ Aga soolavarud oli vaja ju täiendada :D
Magada sain umbes 4h ja uni läinud ja uued võistlused ees. Seekordne FitGames etapp toimus taas Tallinnas. Läksin sinna ka tundega, et teen lihtsalt kaasa ja kogun mõned punktid. Võita polnud enam vaja, sest eduseis peaks hetkel piisav olema, et ka kokkuvõttes võita. Jalad olid suhteliselt rasked jooksust, aga ei midagi hullu. No ja nagu mulle kohane, siis ka seekord sain võistelda korraliku hoovihma saatel. Kõhuli lombis jne jne. Samas, minu puhul kehtib kuidagi see, et mida hullemad tingimused seda suurema hasardiga peale lähen. Seekordne etapp oli pigem sprindi distants, aga vat need mulle eriti ei sobi. Ma ei taha kiirelt rapsida - pigem olen pikalt ja aeglaselt kannataja :D Siiski võtsin oma klassi võidu ära ja sain kaks kotitäit nänni :)

Siin siis FitGamesi videod. Blogi ei mahuta pikemaid lõike, seega paar linki youtubes (algus ja lõpp):

Esimene ala: sõudeergomeetril 1km sõudmine

Teine ala: kelgu tõmbamine keskjoonele (jalad ei või liikuda kohalt enne kui kelk seisab)





Kolmas ala: 25 kosmonauti ja kelgu tõmme väljaku lõppu



Neljas ala: pulga tõmbed kukla taha 100 kordust (näib kerge, aga tegelt kõige raskem osa)



Ja siis uuest: kelgu tõmme keskjoonele + 25 kosmonatuti + kelgu tõmme finishisse!


Tallinnast tagasi koju sõites oli roolis ikka päris keeruline olla. Ütleme nii, et jooks ja FitGames olid nohu võrreldes selle une ja väsimuse võitlusega mida tuli veel roolis teha. Aga olen elus (isegi ei ütle, et aga mis elu see on :D) ja rahul. Hommikune taastav sörk tehtud ja päris tihe nädal ees. Järgmised võistlused siis juba laupäeval - Suvejooks Tartus 21km.
Kohevarsti kirjutan ka oma raadiosaates esinemisest ja üldse hetke tegemistest ja hooaja plaanidest.
Nautigem nüüd veel seda järelejäänud suve ;)

No comments:

Post a Comment

Maskiga või maskita? Vingumisega viiruse vastu

 Nüüd mul on aega kirjutada, sest istun kodus. Ja elukaaslane istub ka kodus. Ehk lapsega tegelemine on jaotatud. Jah, isolatsioonis. Jah, e...