Wednesday 8 July 2015

Pühajärve jooks ja Rootsi ettevalmistus

Ei oskagi kust otsast alustada. Trennidega jõusaalis ei ole hästi. Kaaluga on pigem halvasti. Ja jooksudega on super. Pärast seda 20km jooksu tegin veel ühe pikema (13km) otsa ja ühe lõikude treeningu ning püstitasin lauäeval taaskord uue rekordi. Nimelt ümber Pühajärve jooksul. Olin selle võistluse juba ära unustanud või õigemini arvasin,et see on kaugemas tulevikus. Naabrikutt aga tuletas meelde ja olin sunnitud ennast kohe ära regama. Kolmapäevast alates tundsin labajalas kerget valu kõndides. See süvenes päris korralikult paari päevaga. Tundus põrutuselaadne vigastus. Enivei otsustasin jooksul osaleda ja kas või kulmude peal läbi roomata. Mingit kindlat aega jooksma minna polnud plaanis, sest keha on ikka korralikus ülepinges ja stressis hetkel. Lihased pidevas krambieelses seisundis, energia otsas ja see põrutuse asi lisaks. Mõned aastad tagasi osalesin samal Pühajärve kooksul ja mäletan,et see oli ikka täitsa paras katsumus sel korral. Raske, paljude tõusudega rada ja ekstra kuum ilm. Ilm oli erakordselt palav ka sel laupäeval. Mõte oli lihtsalt läbi sörkida rada ja kui hästi läheb, siis kas või paar sekundit alla tunni ajaga. Märt küsis paar päeva varem, et kas lähen kindlat aega jooksma. Minu vastus oli, et lähen selle jalaga lihtsalt läbi sörkima ja tema mõte oli sama, et nii kuuma ilmaga oleks tore rada lihtsalt läbida ja mitte aja peale ponnistusi teha. Mõeldud mõeldud. Jooksime koos ja minu jaoks osutus see siiski enda parima ajaga jooksuks (51min 10,7km). Siinkohal pean Märti tänama,et mu nii hea ajaga selle raja läbi vedas ja tempot hoidis ja silma peal hoidis ja innustas! Ületasime finishijoone sekundi pealt sama ajaga. Nice! Henri kuriloom jooksis meist mõne minuti kiirema aja ja oli sellise näoga pärast, et davai paneme ühe ringi veel?! Naabrikutt (Marek) näitas vabsee proffide tulemust. Mul on ikka vedanud, et minu ümber on nii innustavad inimesed!!!


Nüüd siis natuke Fitness5 teemadel. Sellega ei ole just hästi. Esiteks on kaalu 3kg juures võrreldes viimaste võistlustega ja Rootsi võistlus on juba sel laupäeval. Otsustasin, et keha sellest stressist välja tuua ei ole enam võimalik pingutustega. Annan lihtsalt rahu ja lähen nii nagu olen ja tuleb mis tuleb. Jõusaali trennidest ei ole midagi välja tulnud alates eelmisest kolmapäevast (samast ajast kui jalavalu tundma hakkasin). Rühmatreeningute vahele ei suuda kuidagi jõusaalitreeninguid lükata. Lihased on nii pinges ja keha väsinud (eks need jooksud on oma töö teinud), et üle kolme lõuatõmbe järjest teha just ei taha. Las siis olla. Ehk puhkusega taastub veidi ja saan keha natuke paremasse konditsiooni laupäevaks. Tripp Rootsi algab juba homme. Paarutame Allani ja Kristjaniga pealinna ja õhtupoolikul laevale. Edasine selgub juba jooksvalt. Tean vaid, et minu kategoorias on 12 tüdrukut võistlemas (Taani, Eesti, Rootsi ja Norra finaalide võitjad) ja minu seniste parimate punktide arvestuses olen umbes 6. koha konkurentsis. Kuivõrd aga kaal on nüüd suurem ja raskused suuremad, siis ei ennusta ma hetkel mingeid punkte ega kohti endale. Olen nii palju rahu andnud endale, et lähen mõttega lihtsalt osaleda. Eks rahvusvaheline võistluskogemus tuleb ainult kasuks. 
Pärast neid võistlusi võtan kindlasti aja maha ja ehk keskendungi rohkem jooskmisele ja tahaks mõned korrad crossfiti boxi ka jõuda. Teha asju, mida hetkel naudin ja mitte tunda kohustust kindlate trennide osas. Kaotama ma siiski ei lähe :) Allaandja ma ju pole, aga ei luba ka elu parimat tulemust. Olen viimase kolme kuu jooksul päris mitmeid isilikke rekordeid püstitanud ja ei saagi oma kehalt enam rohkemat loota (võistlus-ja dieedihooaeg on liiga pikaks kujunenud). Annan siiski endast parima ja juba tänan ette neid, kes kaasa elavad ja kes mind siiani innustanud ja toetanud on!!!

Kokkuvõttev video Pühajärve jooksust:

No comments:

Post a Comment

Maskiga või maskita? Vingumisega viiruse vastu

 Nüüd mul on aega kirjutada, sest istun kodus. Ja elukaaslane istub ka kodus. Ehk lapsega tegelemine on jaotatud. Jah, isolatsioonis. Jah, e...