Sunday 31 July 2016

3.Suvejooks ümber Saadjärve

Nonii, nüüd siis keeras taevas kõik kraanid lahti. Ma ütlesin, et see nädal on ilus ja õige suvi, sest minul on puhkus. Ja oligi terve nädal soe/palav/päike ideaalne suvi. Ähvardati äikese ja asjadega, aga vihm jõudis kohale nüüd kui mul on puhkus pmts läbi ja võistlus ka seljataga. Perfecto.
Siiski tunnen, et puhkust oleks pikemalt vaja. Terve see nädal tegin palju töö- ja kooli asju ja olin üldiselt kookonis. Kulgesin metsas ja olin ebaseltskondlik ning kapslis. Seda oli vaja. Nüüd, kus hakkan jälle ellu ärkama, oleks just puhkust vaja veel vähemalt nädal, et seda nautida kah.
Üllatuseks avastasin, et viimane jooksuvõistlus oli pmts kuu aega tagasi. Vahepeale on jäänud vaid FitGames võistlused ja palju tööd. Jooksma oen jõudnud vaid mõned üksikud korrad ja tahtmist ka polnud. Juba kartsin, et kaobki isu joosta üldse ära. Igasugune trennide, jooksude, võistluste ja suhtlemise isu oli otsas - seda juba juuni lõpust saati tegelikult. Stress mattis mind endasse ja läks päris kalliks maksma mulle. Õnneks hakkab elu sisse tagasi tulema :) Hetkel ei ole tahtmist veel võistelda võitude ja kohtade peale, vaid lihtsalt jälle jooksu, trenni ja võistlusi nautima hakata. Tuleb juba välja küll. Siiski usun, et üks lisa puhkusenädal oleks suureks abiks, aga saab hakkama. Aastas üks nädal puhata ja seda minu töö juures on armetult vähe, aga kõik, mis ei tapa pidi ju tugevaks tegema...või siis vigaseks :) Terve hooaeg järjest rekordeid püstitada ja ennast ületada, eks see maksab lõivu kuskilt. Seega ei oota ma endalt (ja palun ärge oodake ka teie) sel hooajal enam suuri tulemusi ja rekordeid ja esikohti. Tahaks söögiisu ja jooksutahte tagasi saada, see juba on pool võitu :)
Tänane jooks ümber Saadjärve näitas, et keha on siiski täitsa heas konditsioonis. Jooksin endale üllatuseks kiire aja ja suutsin selle juures võistlusi ja jooksmist isegi nautida. Ei litsunud tervet rada punases. Läksin rada lihtsalt läbima ja seda ka tegin. See, et tuli 17km (noh 16,9km) rekord aeg, see oli puhas lisaboonus, mille peale ma välja ei läinud. Kui ma siiani olen saanud kirjutada, et jooks oli raske ja palav ja punases ja pingutus jne jne...siis täna mõtlesin rajal, et hmmm millest mul seekord üldse kirjutada on? :) Palav oli, aga minu jaoks ei midagi hullu. Vihma tuli, mis sobis eriti hästi. Tõuse oli, aga ei midagi ületamatult rasket jne. Kui kõik sujub, siis ei olegi ju nagu midagi öelda. No eks pisike okas on hinges, et vanuseklassi võitu ei tulnud ja jäin 33 sekundiga teiseks, aga esiteks ei teadnud ma rajal oma positsiooni ja see polnudki oluline. Jooksime minu vanuseklassi võitjaga suure osa rajast koos - kord tema ees, siis mina ees ja jälle tema ees. Aga ma ei teadnud, et tegu oli sama vanuseklassiga ja et me jookseme selles esikohta. Ei teadnud ka tema. Finishis rääkisime ja arutasime antud võistluse ja üldse jooksude teemat. Sellised inimesed vägagi motiveerivad rajal. Raja alguses panin endale ka veidi vale muusika (ma olen muusikasse jooksja ja selle motiveeriv mõju minule on suht seletamatu) ja tegin endale asja raskemaks, aga iga võistlusega ju õpib :) 
Kokkuvõttes oli ju kõik hästi ja alati ei saa ja ei peagi võitma. Hetkel võidan ma iseennast iga vistlusega millest üldse osa võtan. Selleks hooajaks olen nüüd suuremad saavutused seljataha jätnud ja järgmisi võistlusi lähen lihtsalt läbima ja nautima. Tuleb endale rahu ka anda. 
Nii tore on kui tullakse finishis (võõrad) käppa suruma ja öeldakse, et "jääme blogi ootama". Üritan ikka kirjutada ja emotsioone jagada. Aga, et oleks mida jagada, selleks tuleb võistelda. Hetkel on ees Ööjooks (21km), FitGames 2 etappi, Suvejooks (21km), Kahe silla jooks jne. Kui tahtmine püsib ja midagi vahele ei tule, siis nendel üritan vähemalt osaleda. Maratoni osas ei luba siiski veel midagi. Töö ja kool nõuavad ka oma osa, aga õpin vigadest ja üritan neid asju ka stressivabamalt ajada edaspidi :)
Tänase jooksu kokkuvõtteks siis: distants 16,9km aeg 1:18:03 (isiklik), naistest 14.koht ja vanuseklassi 2. koht. Jällegi, võõras rada sobib.

Näedsa, päike tuli välja jälle! ;)
Nautigem veel järelejäänud suve!

No comments:

Post a Comment

Maskiga või maskita? Vingumisega viiruse vastu

 Nüüd mul on aega kirjutada, sest istun kodus. Ja elukaaslane istub ka kodus. Ehk lapsega tegelemine on jaotatud. Jah, isolatsioonis. Jah, e...