Sunday 11 September 2016

Esimesed 30km ja väärtustades aega

Lugemisele tausta kah ;)


Eks mind on stabiilselt poolemeelseks tembeldatud kui ütlen, et ärkan ka nädalavahetustel kell 6, noh hiljemalt 7. A no mis sa teed kui keha on nii harjunud ja see on ju ainult hea - nädalavahetused on ka kordades pikemad ;) Vast on see vananemise märk või midagi, aga las siis olla. Kui ma ka vananedes jõuan järjest rohkem asju tehtud ja sealjuures veel rahulikult ja nautides, siis ei ole mul raugastumise vastu küll midagi. Näiteks oma 20-ndates poleks ma ka pekstes suutnud 30km järjest joosta. Juba 10km surus käpuli. Mitte, et need läbitud kilomeetrid nüüd mingi näitaja oleks, aga siiski. Ma olen kordades tervem praegu kui kümme aastat tagasi. Paljud nädalavahetused möödusid vedeledes, sest peod olid pikemad ja alkoholi rohkem kui oleks pidanud jne. Samas, eks ka prioriteedid olid teised. Hetkel olen oma lubadust alkoholist eemale hoida aasta lõpuni vägagi ilusti täitnud ja nüüdseks (muide just tänase seisuga) täpselt 3 kuud mitte tilkagi alkoholi tarbinud:) Kangelasteoks seda ei pea, sest normaalne ju nii ongi. Aga uskumatu on see kuidas ikka suured silmad tehakse, et appi kuidas sa nii saad, sa siis ei saagi nautida ju midagi jne. Oehh. Ma hetkel naudin oma elu topelt rohkem :P 
Teine asi, mida nüüd imestatakse, et issand sa ei jooksegi SEB maratonil või midagi. Haahaaa..tuleb tõdeda, et ka mina olen inimene. Ja mul ei olnud üldse plaaniski seda jooksu. Suvel jätsin kõik sügisesed jooksud regamata, sest polnud otsustanud kas maraton tuleb see aasta või mitte. Hetkel ütlen siiski veel, et ei tule. Panin täna oma uhiuued Asicsid proovile, et kas teenivad mu armastuse välja või ei. Teenisid küll. Saavad koha minu kõrval padjal :D Plaan oli täna siis teine pikk jooks teha, millega otsus vastu võtta maratoni osas. Sundima ei läinud, pigem plaaniline jooksu nautimine 25-30km. Tuli 30 ära ja ehk väiksema vaevaga kui eelmine kord see 28,5km. Väga võimalik, et asi oli meelestatuses ja eks ka uutes helesinistes roosade paeltega armatustes mu jalas ning paremas taastumises (mille osas tuleb öelda, et taastumine ei ole hetkel siiski täielik veel olnud...aga rühmatrenne ka vaikselt rohkem, ei ole suurt ruumi taastumisele). Tempo oli ka väike nõks kiirem kui eelmisel korral. Proovisin ära 2 geeli konsumeerimise antud distantsi kohta ja sobis küll. Ei tea muidugi kas ka võistlustingimustes keha selle plöga nii hästi vastu võtab, samas ei saa seda niipea ka teada, sest poolmaratonid on ilma läbitavad. Hetkel aga jah ütlen, et 1.okt maratoni ei jookse. Tuleb asja mõistusega võtta. Selge on see, et taastumine kestaks ligi kuu, aga mul on ju järgmisel päeval vaja trennidesse hüpata. Kui keha on töövahend, siis selle lõhkumine ülemisel piiril ei ole just kõige arukam tegevus (mitte, et see mingilgi juhul mõistlik oleks). Muidu veel, aga uus hooaeg on algamas ja see kestab kevadeni. Enivei, see pole siin vabanduste otsimine, vaid nii on :P Nõrk või tark või kelle jaoks mis eksole.

Pärast jooksu tegin väikse tunnikese Taevaskojas koperdamist, et jalad liikumises hoida (ma ei saa pärast pikka jooksu eriti istuma jääda, valutum on liigutada). Plaan oli küll kinno minna...AGA...esiteks istumine eksole ja teiseks pimedas saalis istumine...kui väljas on äkki viimased ilusad ilmad. Mis ei tähenda, et kinos õhtul käimata jäi. Film oli hea, aga oii ma nihelesin.



 hrilik orav (eile leidsin hariliku jänese ka, aga ta oli mu kaamera jaoks liiga väle)


Samas jällegi eile olin laisk. Tegin paar klõpsu Põlvamaal ringi tiirutades ja Alatskivi matkarajal töllerdades. Seal töllerdamisest ma ei väsi muidugi kunagi - kodu ikkagist ;) Möödaminnes kraamisin oma auto ka seest ära vanaema juures, et noh oleks uhke jälle nädalaks garaazi panna :P Ma ütlen, et need päevad võiks ikkagi pikemad olla. Midagi küll tegemata ei jää, aga tahtmine on rohkemaks.
 harilikud elajad

 känd puust kaugele ei kuku

 harilik nõges


A keegi mu bensuarveid ei taha enda kanda võtta muidu? :D

No comments:

Post a Comment

Maskiga või maskita? Vingumisega viiruse vastu

 Nüüd mul on aega kirjutada, sest istun kodus. Ja elukaaslane istub ka kodus. Ehk lapsega tegelemine on jaotatud. Jah, isolatsioonis. Jah, e...