Saturday 19 August 2017

5. Skechers Tartu Suvejooks...ikkagi inimene

Enne kui hakkab tulema küsimusi, et mis juhtus? Vastan: "Tuleb välja, et ma olen ikkagi inimene" :P Miks ma ei jooksnud 10km isiklikku, isegi mitte selle lähedale midagi? Põhjuseid on mitmeid ja peamine on, et no nõrk olen noh! Aga seda sõna otseses mõttes. Tühi olen. Rakvere jooksust taastumine on keerulisemaks osutunud kui arvasin ja üleüldse TÜHI noh. Ja teiseks...ma ei tahagi enam 10km isiklikku taga ajada, sel hooajal vähemalt mitte. Selgelt on minu distants pigem pikem maa. Aga see selleks. Lihtsalt ma pean ju midagi ütlema neile, kes ei suuda minu nii halba 10km aega uskuda :P Panna on vaja, aga mitte alati ;)
Kui nüüd päris algusest pihta hakata, siis sellele jooksule läksingi põhjusega, et lihtsalt võistelda. Regasin teadmisega, et ei lähe paugutama. Sest see jooks ei olnud mulle muus osas vajalik kui, et keha hoida võistlus-harjumuses. Pigem teen nädala sees vähem jookse või üldse mitte, aga hoian vormi võistlustega, ka kergematega. Mitte, et tänane kerge oleks olnud. Mkm, retsilt raske oli. Aga seda kuuma ilma ja halva taastumise tõttu. Mulle muidu kuumus ja üldse ilmastik väga ei loe.Või noh loeb, aga pean vastu. Täna see päike ei sobinud. Ja tundsin, et üks joogipunkt oleks võinud veel olla. Aga sellest, et kiiret jooksu ei tule, sain aru juba esimesel kilomeetril. Päris ära loobusin viiendal kilomeetril. Aeg näitas, et isikliku tempos ma ei lähe ja siis ei ole ju mõtet ka pahupidi paugutada ennast. Loobusin ära ja võtsin rahulikumaks. Siiski mitte kergeks. Lihtsalt oligi raske. Jalad täitsa okey. Pulssi ei tea (ei pane vööd viimasel ajal peale võistlustel - ahistab) - oletan, et enam vähem. Aga kops koos ja no ei jõua noh. Juba jooksu esimene pool näitas kell sama kilomeetri aega nagu Rakveres poolmaratonil. Ja see ei tähenda head, sest 10km aeg võiks ikka wayyy kiirem olla. Mingi 7km kandis nägin kellal isegi numbreid 5:06min/km. Tõdesin, et nii aeglast 10km võistlust pole mul kahel viimasel hooajal ikka olnudki. Aga süda oli rahul ja mingeid süümekaid ei trüginud pähe. Päevad pole vennad ja tuleb välja, et ka mina olen siiski inimene. Kindlasti ei mõjutanud võistlust sissejooksmata tossud ja riided. Nende osas olen pigem positiivselt üllatunud. Nimelt olin taaskord Suvejooksu soojendaja-treener ja sain Skechersi poolt selga ja jalga Skechersi tossud ja riided. Megasuured tänud! Tossud sain kätte kolmapäeval ja seega ei jõudnud neid sisse joosta. Aga 10km ei ole ka nii pikk maa. Et kui toss poleks üldse sobinud, siis selle maa kannatab ikka ära. Seda prbleemi polnud. Tossud olid selleks maaks väga head. Paksu pehme tallaga ja päris hea tõugata - kõvale pinnasele täiesti mõnusad! Pikemale distantsile võistlusteks ehk just mitte, aga treeningul ja kuni 10km võistlustel täiesti soovitan! Särgi ja püksid sain kätte täna vahetult enne starti ja seega polnud kindel kui hästi nad seljas istuvad. Ja nagu tossud, tuleb ka riided enne võistlusi sisse joosta. Samas jällegi 10km on distants, mille jookseb ka paljajalu ja öösärgis ära kui vaja. Jällegi olen meeldivalt üllatunud kui mugavad need püksid just on! Selle ilma jaoks jah pikad liiga, aga no üli mugavad. Ja särk on ka seljas mugav. Selle ilma jaoks liiga paksust riidest, aga no muidu trenni jaoks jällegi mega hea. Seda ei kirjuta ma promo mõttes, vaid lihtsalt nii ongi. Võistluste jaoks on mul muidu omad riided ja jalatsid, mis on sisse joostud ja igas mõttes testitud. Aga treeningute jaoks võin nüüd küll Skechersi asju täiesti soovitada. Ja ka võistlustele, kui ei ole veel kindlalt väljakujunenud eelistusi. Olgem ausad, et ma küll kasutan trennides palju Nike riideid ja tosse, ka võistlustel Nike pükse. Aga üldiselt ei ole nad jooksu jaoks mugavad. No minu jaoks. Rühmatrennides okey, aga jooksus eelistan Crafti, Asicsit ja Joma. Nüüd annan poolthääle ka Skechersile.
Ok, asi läks ära teemast kõrvale. Tossude ja riiete osas plaanin ka teha eraldi postituse mingi hetk. Hetkel on mul veel 4 teemat ootel, mis vajavad ärakirjutamist :)
Aga ühesõnaga, jooks ei olnud raske ei sissejooksmata riiete pärast ega kuuma ilma pärast (mis muidugi oma 28 kraadiga oli siiski liiast). Nende mõjutajate pärast oleksin kaotanud ehk kuni minuti vms. Aga pigem on asi ikka mittetaastumises. Ja peab ikka jälgima mis mul selle lõõtsutamisega on. Annab aega atra seada ja kui kui see ader ka seatud ei saa, siis mis seal ikka...alati on ju järgmine hooaeg. Ja no peamine, et kui raskeks läheb, siis loobu ära! :P Tänase äraloobumise tulemused on siis vastavad, et aeg tuli 47:50 (jaaa korjame kõik nüüd oma mahaveerenud silmamunad põrandalt üles...uskumatult aeglane, aga peab uskuma). Naistest 20. koht ja vanusegrupi 8. koht - mis ei olegi ju kõige hullem või mis ;) Stabiilseslt siiski esi 20 seas :D
Aga ProRunnerid paugutasid tublisti! Kristi ja Triinu tegid ikka selle kuumaga täitsa ilusad ajad ja kohad (Kristi, I know...see vanuse 4. koht...õõhhh nohh :D). Poisid kupatasid vanuseklassi komikvõidu - viispluss!!! Ja no Rauno tegi puhta töö oma esikohaga! Naabrimees Kaido tuli tänu oma kõrgele eale ilusti teisele kohale oma vanuseklassis...haahaa. Vaatab, mis siis teised ProRunnerite poisid ja plikad täna õhtul Peetri jooksul korda saadavad - edu neile! 
Kokkuvõttes ei ole mul vabanduseks muud öelda kui, et lihtsalt nõrk ja no who cares?!


Enne starti võib ju naljakas olla...
...aga pärast finishit on ka :P

Oranz särk ja medal olid ka veel just puudu...nüüd on olemas

Liduvad küll :P Sinised paelad on proovimata, äkki on veel kiiremad ;)

Jooksuks ei ole ju muud vaja kui bcaad, kella, tosse, põlvikuid, maikat...ise ei peagi midagi tegema :P


ProRunnerid - Panna on vaja! Ja panevadki!

No comments:

Post a Comment

Maskiga või maskita? Vingumisega viiruse vastu

 Nüüd mul on aega kirjutada, sest istun kodus. Ja elukaaslane istub ka kodus. Ehk lapsega tegelemine on jaotatud. Jah, isolatsioonis. Jah, e...